X
تبلیغات
راهنمای عروسی انتخاب باغ تالار عروسی

راهنمای عروسی انتخاب باغ تالار عروسی

انواع پمپ وکیوم

پمپ های وکیوم بیشتر در صنایع کاربرد دارند مانند : صنایع ضدعفونی , صنایع غذایی , صنعت کشاورزی , صنایع پتروشیمی و تولید مواد شیمیای , تعویض روغن اتومبیل , در برخی از مصارف آزمایشگاهی , در صنعت تعمیر سیستم های سرد کننده , ساخت انواع کامپوزیت , صنایع کاغذ سازی , صنایع قند و شکر , صنعت فیلتر سازی , صنایع فولاد و ذوب آهن , صنعت لاستیک سازی , صنایع تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو, و …

***توجه

در تعریف خلاء می گوییم فشار پایین تر از فشار اتمسفر هوا را گویند . دامنه عملکرد پمپ وکیوم ما بین فشار اتمسفر و صفر مطلق می باشد .

انواع پمپ وکیوم

پمپ های وکیوم از جمله پرفروشترین نوع پمپ در صنایع می باشد و در کل به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

پمپ وکیوم آبی

پمپ های وکیوم آبی از پرکاربردترین نوع انواع پمپ وکیوم است که در صنایع جایگاه ویژه ای دارد و به وفور استفاده می شود. نحوه عملکرد پمپ های وکیوم آبی را بدین صورت می توان تشریح کرد که ؛ حرکت دورانی خارج از مرکز پروانه حول محور اصلی پمپ در داخل سیلندر پر از آب موجب ایجاد رینگ آب می شود که در جهت دوران پروانه با ورود و خروج متعدد پره ها داخل آب , حجم بسته فضای بین دو سیلندر , هر دو پره و جداره داخلی رینگ آب در یک طرف افزایش می یابد و عمل مکش صورت می پذیرد . همینطور در طرف دیگر نیز رینگ آب کاهش می یابد و عمل تراکم نیز صورت می گیرد .

بیشتر بدانید : پمپ آب

نکته مهم

باید توجه داشته باشیم که در این نوع از پمپ ها عمل خنک کننده با استفاده از آب انجام می پذیرد که سبب می شود فشار تا ۳۳ میلی متر جیوه مکش داشته باشد .

شرایط بهینه برای پمپ وکیوم دمای گاز یا هوای ورودی ۲۰°C، فشار محیط ۷۶۰mmhg و دمـای آب ورودی به پمپ ۱۵°C یا کمتر می باشد.

پمپ وکیوم روغنی

نوع دیگر از پمپ های وکیوم ؛ پمپ وکیوم روغنی است . پمپ های وکیوم روغنی از روغن به عنوان سیال خنک کننده در گردش استفاده می کنند . در شرح نحوه عملکرد پمپ وکیوم می توان گفت که ؛ به صورت چرخشی و حرکت دورانی روتاری و نیروی گریز از مرکز که داخل پمپ موجب ایجاد خلاء می شود.

در تفاوت بین پمپ وکیوم روغنی و آبی می توان گفت در میزان ایجاد خلاء , میزان مصرف انرژی و … با هم متفاوت می باشند .از پمپ های وکیوم روغنی بیشتر در صنعت های : صلا سازی , صنایع پزشکی , صنایع لاستیک سازی و … که نیاز به حجم زیاد خلاء نیست استفاده می شود.

مزیت پمپ وکیوم روغنی

هر نوع سیستم پمپ برای استفاده و کاربرد خاصی طراحی و ساخته می شود و از طرفی در نحوه کاربردش تفاوتهایی دارد و نیز می دانیم که هر نوع سیستمی مزیت و معایبی نیز دارد. در زیر می توان مزیت های پمپ وکیوم روغنی را در چند مور زیر خلاصه کرد:

  • مصرف انرژی پایین
  • اشغال حجم فضای کم
  • صدای بسیار کم
  • و…

پمپ وکیوم خشک

بارزترین شاخصه پمپ های وکیوم این است که پمپ وکیوم خشک دارای تیغه های کربنی است که بدون روغن کار می کند و عمر بالایی به نسبت انواع دیگر دارد . حداکثر خلا که پمپ وکیوم خشک ایجاد می کند ۸۰mbar است . در نگهداری پمپ های وکیوم خشک می توان گفت که در صورت کار کرد مداوم نیاز به تعویض سالانه تیغه ها دارد.

نکته

هوای ورودی در پمپ های وکیوم خشک نقش خننک کننده دارند ؛ پمپ وکیوم خشک حداکثر تا ۵۰۰ متر مکعب طراحی و ساخته می شوند .

کاربرد های پمپ وکیوم خشک

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بزرگترین کاربرد پمپهای وکیوم در صنایع گوناگون می باشد و بر این اساس و فعالیتی که در صنایع اتفاق می افتد این نوع پمپ ها به سه نوع تقسیم بندی شده اند و هر کدام با قدرت و مشخصاتی ک دارند کاربردهایی در صنایع مختلف دارند . پمپ وکیوم خشک بیشتر در صنایع : چوب , بسته بندی , صنعت چاپ و … کاربرد دارد.

***توجه

قدرت خلا نهایی که پمپ وکیوم خشک ایجاد می کند از وکیوم روغنی کمتر است.

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۳۵ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

مجموعه بوستر پمپ

معمولا برای انتقال و افزایش فشار آب از این مجموعه بوستر پمپ های سری  GXS،GMD،GTKX و GHV که برای کاربرد های زیر طراحی شده اند استفاده می شود.

  • ساختمان های عمومی
  • آپارتمان ها
  • خانه شخصی
  • مجتمع های ساختمانی
  • آبیاری حیاط ، باغ و ویلا و . . .

با استفاده از دو نوع بوستر پمپ های افقی گریز از مرکز و یا نوع عمودی آن با مجموعه بوستر پمپ های سری GXS،GMD،GTKX و GHV) مونتاژ می شود. قسمت مکش و لوله های تحویل توسط بوستر پمپ ها به یک دیگر متصل اند و بر روی تک پایه ثابت هستند. با استفاده از دریچه های تنظیم و دریچه های چک بوستر پمپ ها به لوله متصل می شوند. با استفاده از یک طبقه بندی خاص پانل های حفاظت الکتریکی و کنترل به صورت بسته ای به هم نصب شده است. بوستر پمپ های ساخت شرکت LOWARA  به دو صورت سرعت ثابت (GXS,GMD)و سرعت متغیر (GTKS,GHV) موجود است.

کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت انواع بوستر پمپ : لیست قیمت بوستر پمپ

بوستر پمپ لوارا

گزینش و انتخاب بوستر پمپ مناسب

هنگام انتخاب یک مجموعه بوستر پمپ شرایط زیر باید در نظر گرفته شود :

  • باید با توجه به میزان جریان و فشار نیازمندی های سیستم صورت بگیرد.
  • نباید که بوستر پمپ بیش از اندازه بزرگ باشد.
  • بهتر است تا از نصب و هزینه های در حال اجرای غیر ضروری به طور حتم اجتناب کنید.

در سیستم های توزیع آب به طور کلی، مصرف آب باید که به صورت “متغیر” باشد با وجود این که در طول روز  و در بازه ی خاصی دوره مصرف به اوج می رسد. البته که این اتفاق با توجه به نوع استفاده های مسکونی، در صبح و اکثراً در شب رخ میدهد. باید درباره تعریف جریان در این نوع سیستم بگوییم که این تعریف وابسته به مقدار مصرف روزانه ی کاربر است.

مجموعه بوستر پمپ های دو گانه – انتخاب پمپ ها

چه بوستر پمپی برای انتخاب مناسب است ؟

باید بگوییم که انتخاب بوستر پمپ مناسب در حالت کلی، بستگی به نقطه ی شروع به کار سیستم دارد، که این در واقع بالا ترین حالت ممکن در سیستم است. همان طور که به طور معمول حداکثر تقاضا در مدت زمان کوتاهی طول می کشد، در این صورت پمپ نیز باید قادر به برآوردن درخواست در طول خدمت خود باشد. اگر که در این مورد تغییرات بالا باشد، برای انجام کار از  مجموعه بوستر پمپ های سرعت متغیر  ترجیح داده می شود که استفاده شود. (  GTKS ، GHV )

بر اساس منحنی های عملکرد، انتخاب بوستر پمپ باعث ایجاد حداکثر بازده در سیستم می شود. و همچنین که پمپ ها باید عمل کرد خود را بر اساس عمل کرد واقعی خود تضمین کنند. از آنجا که با توجه به حداکثر مصرف ممکن مجموعه ی بوستر پمپ ها اندازه گیری می شود ، از همین رو هم بهتر است تا که در پمپ نقطه ی شروع به کار در منطقه سمت راست منحنی کارایی قرار گیرد در صورتی که، کاهش مصرفی وجود داشته باشد ، در این حالت هم راندمان بالا باقی بماند.

اگر که در منحنی مشخصه بوستر پمپ ما یک ناحیه ی انتخابی را داشته باشیم، بر این اساس ما می توانیم ببینیم که این ناحیه برای انتخاب بوستر پمپ بهترین موقعیت است. در نمودار زیر این حالت نشان داده شده است:

مقدار NPSH هم در واقع یکی دیگر از عواملی که به هنگام انتخاب پمپ در نظر گرفته می شود.دقت داشته باشید که شما نباید یک پمپی که مقدار شروع به راه اندازی آن بیش از حد از سمت راست منحنی NPSH دور باشد را انتخاب کنید.

NPSH= Net Positive Suction Head نکته : ( مکش مثبت خالص )

این خطرات وجود مکش پمپ خوب نیست، برای این که بسیار ممکن است تا با توجه به نوع نصب و راه اندازی (مکش منفی) تشدید شود. معمولا خطر ابتلا به حفره در این موارد است که به وجود می آید.

NPSH پمپ همیشه باید در حداکثر سرعت جریان درخواست بررسی شود.

بنابر این انتخاب بوستر پمپ مناسب بستگی به اساس مشخصه های منحنی بوستر پمپ و به میزان جریان و فشار مورد نیاز دارد.
تا زمانی که خط افقی حداقل فشار با خط عمودی کشیده شده با شروع از میزان جریان مورد نیاز سیستم ، برخورد نکرده است، آن خط را امتداد می دهیم. در واقع ، نوع و تعداد بوستر پمپ های لازم برای سیستم را نقطه تقاطع خطوط می دهد.

به عنوان مثال

  • شما می توانید که در شکل زیر به میزان جریان مورد نیاز از ۷/۵ متر مکعب بر ساعت و فشار به ۲۵ توجه کنید که در این جدول نشان داده شده است.
  • در انتخاب بالا کاملا مشخص است که، این سیستم نیاز به دو پمپ از نوع ۴HM5  است که در سمت چپ بالای جدول دیده می شود.
  • علاوه بر این در دور ترین منطقه سمت چپ NPSH نقطه شروع به کار می افتد و در نتیجه در این منطقه وجود خطر حفره کم است.

حفاظت از بوستر پمپ در مقابل اجرای خشک

در واقع مهم ترین مسئله ای که مورد بحث است در این مورد این است که عمل کرد محافظت از بوستر پمپ با دخالت آب ذخیره شده در برابر اجرای خشک که به مجموعه ی بوستر پمپ متصل است انجام می شود به این شکل که زمانی وصل شدن صورت می گیرد که به پایین تر از حداقل سطح تضمین شده برای مکش برسد در این صورت است که وصل می شود. و کنترل فشار ان هم ممکن است که توسط شناور ، کاوش گر سطح یا سوئیچ صورت بگیرد.

مخزن

تغییرات فشاری را در واقع تقاضای مکرر یا ضرر و زیان سیستم کوچک، است که تعیین می کند و با استفاده از یک مخزن این ممکن است که جبران شود. تعداد پمپ های استارتر را در واقع انتخاب درست یک مخزن دیا فراگم است که کاهش می دهد و اثر ضربه ای آب را در صورتی که در نزدیکی مجموعه ی بوستر پمپ نصب شود کاهش می دهد. به منظور تحویل به اتصال چند لایه ای و برای نصب و راه اندازی به مخزن دیا فراگم بوستر پمپ مستقیماً متصل شده است، و می توان که مخازن اضافی را به انتهای استفاده نشده ی اتصال چند لایه ای آن متصل کرد.

روش محاسبه ساده ، که این روش برای بسیاری از نیاز های معمول و برای میزان مفید جریان را برای مقادیر اصلی فراهم کرده، و همچنین این روش یک روش مناسب به عنوان یک روش محاسبه حجم مخزن دیافراگم است.

در مقایسه با سیستم های سنتی مجموعه بوستر پمپ هایی با سرعت متغیر به مخازن کوچک تری نیاز دارند. و به طور میانگین یک مخزن با ظرفیت یک لیتر فقط ۱۰ درصد از ظرفیت اسمی یک پمپ است.

موتور دیزل

در واقع توسط سوئیچ فشار است که توقف و حرکت پمپ های با فشار و قابل تنظیم انجام می شود. و به این شکل که هر سوئیچ فشار به یک پمپ یگانه که دارای تغییر پمپ حلقوی است، متصل می شود. تفاوت بین فشار شروع و قطع فشار، فشار دیفرانسیل است. و در واقع این مقدار این همان مقداری است که برای هر دو پمپ تنظیم می شود.

نکات :

  • در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
  • شروع به کار پمپ اول در واقع هنگامی است که فشار به مقدار p1 سقوط می کند.
  • شروع به کار بوستر دوم هم زمانی که مصرف آب افزایش و فشار آب به مقدار p2 سقوط کند است.
  • زمانی یکی از بوستر پمپ ها خاموش می شود که مصرف آب کاهش یابد و فشار تا زمان رسیدن به مقدار p2s افزایش می یابد.
  • در صورتی که مصرف کاهش پیدا کند، پمپ مخزن را تغییر داده و مقدار p1s را متوقف می کند.

مجموعه پمپ های دو گانه با سرعت متغیر و کنترل فشار دستگاه مبدل

در واقع به وسیله مقادیر فشار بر روی کنترل کننده توقف و شروع به کار پمپ ها مشخص می شود. و هر مبدل فرکانس به یک مبدل فشار متصل می شود.

مبدل : اطلاعات را با یکدیگر و برای تغییرات دوره ای، مبادله می کند مبدل است

حالت کارکرد منحنی اینگونه پمپ ها را می توانید که در شکل زیر مشاهده کنید.

نکات مهم پمپ لوارا

  • در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
  • پمپ اول در زمانی که فشار تا زیر PS پایین بیآید شروع به کار می کند و در این صورت سرعت هم متناسب با افزایش تقاضا با یک فشار ثابت، افزایش پیدا می کند.
  • زمانی که افزایش مصرف آب و پمپ با حداکثر سرعت ، شروع می شود و به پمپ دوم و سرعت می رسد با این هدف و برای حفظ فشار ثابت صورت می گیرد. سرعت در زمانی که مصرف کاهش می یابد، ان هم کاهش می یابد این اتفاق تا زمانی است که به حداقل سرعت رسیده و یکی از پمپ ها را خاموش کند.
  • در صورتی سرعت پمپ کاهش پیدا می کند که مصرف هم کاهش یابد در این صورت است که مخزن را پر کرده و در نقطه ی PS متوقف می شود.
+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۳۱ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

تریلی تراکتور

تریلی تراکتور ,لیست قیمت تریلی کفی تراکتور


تریلی تراکتور , قیمت تریلی تراکتور , مرکز خرید و فروش انواع تریلی تراکتور , کفی تراکتور , جهت دریافت قیمت دقیق و روز تریلی تماس بگیرید :   گرو صنعتی ؛ صنعت فا در راستای اهداف بلند مدت خود در تولید و طراحی انواع تریلی کفی تراکتور و سایر ادوات کشاوری , همچنین عرضه و فروش انواع تریلی تراکتور توانسته است . نمایندگی بهترین برندهای تولیدی را در این زمینه دریافت کند . لذا مشتریان عزیز که درخواست خرید تریکی کفی تراکتور را از ما دارند می توانند با مشاورین و کارشناسان ما در این مورد تماس بگیرند , در زیر انواع مدل های تریلی کفی را برای شما شرح می دهیم :

مشاهده لیست قیمت انواع تراکتور های شرکت تراکتورسازی ایران تبریز : قیمت تراکتور

انواع مدل تریلی تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دوچرخ تراکتور : به دلیل کوهستانی بودن خیلی از نواحی کشاورزی کشور ما استفاده از این نوع تریلی تراکتور عمومیت دارد و شاید بتوان گفت محبوبترین و پر درخواست ترین نوع تریلی و کفی تراکتور در ایران می باشد :

تریلی تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

کفی تراکتور

کفی دو چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ سنگین تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور بیشتر برای حمل و نقل بارهای سنگین توسط تراکتورهای سنگین و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و اکثرا در کشت و صنعت های بسیار بزرگ کاربرد دارند .

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی تراکتور ویژه

تریلی تراکتور ویژه

انواع کفی تراکتور چهار چرخ

نوع دوم از پر کاربردترین تریلی تراکتور می توان به انواع و مدلهای چهار چرخ آن اشاره کرد که سالهاست در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا تمام کشاورزان بزرگ از این نوع تریلی استفاده می کنند و می توان آنها را در رده تراکتورهای نیمه سنگین و سنگین مورد استفاده قرار داد .

تریلی تراکتور 4 چرخ

تریلی تراکتور ۴ چرخ

تریلی مخصوص حمل علوفه و یونجه

این مدل از انواع تریلی تراکتور نیز به دلیل وجود حفاظ هایی اطراف لبه ها مناسب برای حمل و نقل علوفه برای دام می باشد . در زیر مواردی از این نوع تریلی را مشاهده می کنید :

تریلی مخصوص حمل علوفه

تریلی مخصوص حمل علوفه

تریلی تراکتور جهت علوفه


+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۲۸ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

ژنراتور استامفورد

ژنراتور استامفورد


ژنراتور استامفورد , فروش انواع ژنراتورهای استامفورد , قیمت ژنراتور صنعتی استامفورد در تهران , ژنراتور استمفورد دست دوم و کارکرده با بهترین قیمت

نگاهی مختصر به تاریخچه ژنراتور استامفورد

برادران «cutting» در سال ۱۹۰۵ در شهر استامفورد انگلستان کارخانه ای را تاسیس کردند که در آن زمان به نام «Stamford Elctrial» معروف شد.ویک کارخانه دیگر که به عنوان کارخانه اصلی به حساب می آید ،در سال ۱۹۳۵ در شهر منچستر احداث و کار خود را با تولید و ساخت ژنراتور و کمپرسور هوا شروع کرد،از تولیدات این کارخانه می توان به ژنراتور سنکرون «Stamford» با جریان AC شامل ژنراتور های ۲ پل ،ژنراتور ۶ پل ولتاژ پایین و ژنراتور ۴پل ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط ،اشاره کرد.

ژنراتور استامفورد

امروزه ژنراتور های صنعتی استامفورد از Kva 7 تا Kva236در کارخانه جات این کشور در چهار کشور شامل خودانگلستان و مکزیک و هند و چین با مالکیت شرکت Cummins Generator Tachnogies در حال تولید هستند.

لیست قیمت روز انواع ژنراتور را می توانید در این بخش ببینید : دیزل ژنراتور

طبق استاندارد یک شرکت ،در ژنراتورهای تولید شده در این کارخانه ،یک شماره سریال که با یک حرف لاتین شروع وتعدادی عدد ،مشخص کننده کشور تولید کننده وسال تولید ان محصول ویک سری موارد دیگر است می باشد.

به عنوان مثال

  • ژنراتورهای تولید کشور هند با حرف I
  • ژنراتور های تولید کشور انگلستان با حرف A
  • ژنراتور های تولید کشور مکزیک با حرف N
  • ژنراتور های تولید کشور چین با حرف X مشخص می گردند.ودر ادامه این حروف دو عدد ابتدایی نشان دهنده سال تولید آن محصول می باشند به عنوان نمونه ۱۳۴۵۶۵۱۷۲۳۴I این ژنراتور ساخت هند در سال ۲۰۱۳ می باشد.

قطعات ژنراتور استامفورد

تعدادی از قطعات ژنراتور استامفورد در تصویری که در زیر آورده شده است نشان داده شده است.

قطعات ژنراتور استامفورد

می توان از بزرگترین تفاوت ژنراتورها در ضریب قدرت :

  • درجه حفاظت(Ip).
  • نوع سیم پیچی وجنس الیاژ سیم بکار رفته می باشند که ضریب قدرت را تشکیل می دهند.

امید واریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شود.وبتوانید از انها به خوبی بهره ببرید.

پمپ

موتور برق

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۲۳ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

دیزل ژنراتور سایلنت

دیزل ژنراتور سایلنت , تولید کانوپی دیزل ژنراتور


دیزل ژنراتور سایلنت , تولید کانوپی دیزل ژنراتور : دیزل ژنراتور سایلنت و یا همان دیزل ژنراتور بی صدا به آن دسته از دیزل ژنراتور هایی گفته می شود که جهت جذب و کاهش صدای خروجی از کانوپی سایلنت استفاده می کنندباید بگوییم که کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور با توجه به ابعاد و توان انواع دیزل ژنراتورها در مدل های گوناگون ساخته می شونددر حقیقت کانوپی همان کلمه Canopy به معنای خیمه یا سایبان و Silent نیز به معنی بی صدا است.

دیزل ژنراتور سایلنت

در واقع کانوپی سایلنت اتاقکی فلز وگاهی کامپوزیتی می باشد که دیزل ژنراتور را در بر می گیردو همچنین صدای ان را نیز جذب می کند.

این کانوپی های سایلنت فقط توسط برخی از شرکت ها مانند شرکت FG Wilson ودر ابعاد کوچک تولید می شود.واین کانوپی های سایلنت از ابعاد گوناگون و کیفیت متنوعی برخوردار می باشندواغلب دیزل ژنراتور های دارای کانوپی سایلنت را دیزل ژنراتور سایلنت ویا بی صدا می نامند.

روش بررسی ظاهری وبدون دستگاه صوت سنج وهمین طور بررسی کیفیت یک کانوپی دیزل ژنراتور چگونه است؟

برای بررسی صدای خروجی دیزل ژنراتور،بهترین راه بررسی استفاده از دستگاه صوت سنج می باشد.

به غیر از این مسئله برای تولید هر کانوپی بیصدا ،شرط های زیادی لازم می باشد که در این قسمت ما می خواهیم به بررسی عوامل مهم و موثر بر کیفیت کانوپی سایلنت به صورت توصیفی وبا استفاده از شکل بپرازیم.

درواقع ماهیت اصلی کانوپی سایلنت جذب صدای دیزل ژنراتور و سپس محافطت از دیزل ژنور دراتر برابر شرایط محیطی و جوی مانند باران وگرد و غبار است.

بنابراین با توجه به نکته فوق ؛با اسانی می توان کیفیت دیزل زنراتور بیصدا –سایلنت را با استفاده از دستگاه صوت منبع مورد برسی قرارداد.ودر صورتی که خواستیم این کار را انجام دهیم یعنی کیفیت کانوپی سایلنت را بسنجیم ،باید ابتدا دیزل ژنراتور را روشن نماییم و میزان و شدت صدا را در فواصل و زوایای مختلف دیزل ژنراتور اندازه گیری نماییم.

لیست قیمت انواع دیزل ژنراتورها را در این بخش مطالعه کنید : قیمت دیزل ژنراتور

از آنجایی که ماهیت اصلی کانوپی سایلنت جذب صدای دیزل ژنراتور می باشد بنابر این هر عاملی که به این امر کمک نماید می تواند موثر باشد.

• عایق های صوتی استفاده شده در کانوپی سایلنت چه باید ها ونباید هایی را باید داشته باشند

از عوامل مهم و اصلی کاهش صدای دیزل ژنراتور جنس و کیفیت عایق های جاذب صدایی می باشد که در کانوپی سایلنت به کار رفته اند.

از دیگر عوامل موثر برجذب صدای عایق های صوتی کانوپی سایلنت،نسوز بودن ،تخلخل بالا و سطح تماس بیشتر است.در بیشتر موارد مشاهده می شود که سازندگان این کانوپوی ها،از ابر های معمولی صنعت مبلماندر کانوپی سایلنت استفاده می نمایند.به غیر از اینکه این ابرها به هیچ عنوان جاذب صدا نمی باشند بلکه در معرض حرارت به سرعت شعله ور می شوندوبه کار بردن انها در در مجاورت دیزل ژنراتور کار بسیار خطرناکی است.ویک نکته دیگری هم که در مورد این عایق های صوتی وجود دارد این است که ،عایق های شانه تخم مرغی دارای قدرت جذب بیشتری نسبت به ان دسته از عایق های صوتی می باشند که دارای سطح صافی می باشند.وعلت این مسئله هم به خاطر افزایش سطح جذب عایق های شانه تخم مرغی در مقایسه با یک عایق سطح صاف است.

عایق های صوتی جاذب صدا و ضخامت آنها

باید توجه داشته باشید که هر مقدار که ضخامت جاذب صوتی افزایش یابد ،ظرفیت جذب صدا نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه صدای خروجی از کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور کاهش خواهد یافت.

در زیر یک نمونه عکس آورده شده است که یک عایق غیر استاندارد را نشان می دهد.در این کانوپی سایلنت از یک ابر معمولی تخم مرغی استفاده شده است و باید بگوییم که متاسفانه برای طبیعی جلوه دادن کوتاهی در کار ابر را با رنگ مشکی رنگ امیزی نموده اند .ما برای اینکه این ابر های جاذب صدا را تست نماییم بهترین روش ،استفاده از دستگاه های صوت سنج به همراه یک فندک می باشد.

• تاثیر داکت های ورودی هوای دیزل ژنراتور بر روی صدای خروجی از آن

از دیگیر عوامل موثر بر بیصدا نمودن دیزل ژنراتور ها ،داکت های ورودی هوای بر روی کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور سایلنت ،می باشد.

این مسئله موجب می گردد که صدای دیزل ژنراتور به طور مستقیم به بیرون راه نیابد وهمچنین با انجام این کار امواج صوتی دیزل ژنراتور به قسمت های پشتی این داکت ها که با عایق های جاذب صدا پوشیده شده برخورد کرده وبعد از جذب اولیه به فضای داخل کانوپی سایلنت باز گشته ودر انجا دوباره جذب می شوند. دقت داشته باشید که سطح داخلی این داکت ها باید با عایق های جاذب صدا پوشیده شوند تا موجب جذب صدای برخوردی و کاهش صدای بازتابی از آن شوند.و همین طور طراحی این داکت ها بر روی بدنه کانوپی سایلنت موجب جلوگیری از و.رود آب باران ویا اشیاء خارجی در هر زاویه ای به کانوپی سایلنت و دیزل ژنراتور می گردد.

در زیر یک عکسی آورده شده است که در مقایسه با عکس های فوق یک نمونه ساخت غلط کانوپی سایلنت است.همچنان که در تصویر زیر نیز مشخص می باشد قسمت ورودی هوای کانوپی سایلنت از یک صفحه بانچ برخوردار می باشد که مشکلات این صفحه عبارت اند از:

  1. به طور مستقیم ،صدای دیزل ژنراتور به بیرون انتقال می یابد.
  2. باران وآب می تواند به آسانی بهدیزل ژنراتور نفوذ نماید وبه مرور زمان موجب خرابی آن گردد.
  3. ابزارآلات نوک تیز و سیم می توانند به آسانی وارد محفظه دیزل ژنراتور گردند که این مسئله از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است.
  4. مشکل بعدی هم اینکه نمی توان از عایق های صوتی در این سطح استفاده کرد.

و یک نکته دیگری هم که در مورد داکت های هوا وجود دارد این است که این داکت های هوای ورودی باید به گونه ای باشند که هوای ورودی به داخل کانوپی سایلنت ابتدا از روی ژنراتور عبور کرده و سپس از روی موتور دیزل و بعد از طرف دیگر کانوپی یعنی رادیاتور دیزل ژنراتور خارج گردد.واین روش استاندارد خنک سازی به علت پایین تر بودن دمای ژنراتور نسبت به موتور دیزل انجام می گردد.

به غیر از داکت های ورودی هوا در سمت ژنراتور تعدادی از این داکت ها با ساختار اشاره شده در بالا در طرفین و بیشتر بر روی درب های کانوپی سایلنت جاسازی می گردد.توجه داشته باشید که ابعاد این داکت ها باید متناسب با میزان مصرفی دیزل ژنراتورمحاسبه گردد.مقدار Mass Flow Rate یا همان دبی هوای مصرفی دیزل ژنراتور را می توان با مراجعه به اطلاعات فنی آنها به دست آورده می شود.

• نوار های دور درب کانوپی سایلنت

یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش ثدای دیزل ژنراتور ها ،نوار های دور کانوپی سایلنت می باشند.عمل کرد این نوار ها همانند نوارهای دور درب خورها می باشد وموجب وکیوم نمودن فضای داخلی کانوپی سایلنت می گردند.وهمچنین این نوار ها مانع از ورود گرد و غبار و همین طور آب به داخل دیزل ژنراتور ها می شوند.ودر اغلب موارد این نوار ها به وسیله سازندگان استفاده می گردند.ولی نکته مهم میزان کیفیت آنها است.کیفیت ومقدار سیل شدن این نوار ها به شدت بر میزان کاهش صدای دیزل ژنراتور ها موثر می باشد.

• طراحی درست ساختار بدنه کانوپی سایلنت

یکی دیگر از این موارد در نظر گرفتن فضای جانبی مناسب برای تهویه و هوادهی به دیزل ژنراتور و خنک نمودن آن ،است.از انجایی که ساخت دیزل زنراتور با عرض کم موجب کاهش مقدار ورق به کار رفته در شاسی وهمین طور کانوپی سایلنت می شود .بنابراین متاسفانه در اغلب موارد فاصله جانبی دیزل ژنراتور در داخل کانوپی از دیواره ها بسیار کم می گردد .واین مسئله نیز موجب عدم تهویه مناسب و صحیح می گردد.

همین طور در نظر گرفتن درب های جانبی بزرگ جهت دست رسی به قسمت های مختلف دیزل ژنراتور برای سرویس های دوره ای ویا چک نمودن دیزل ژنراتور از جمله مواردی می باشد که هنگام طراحی کانوپی سایلنت باید آن را مد نظر قرار داد.

• ساخت صحیح در کنار طراحی ساختار بدنه کانوپی

از جمله عوامل پر اهمیت در این زمینه ساخت کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور به صورت ماژولار می باشد.ماژولار بودن کانوپی سایلنت به چه معنایی می باشد؟

ماژولار بودن کانپی سایلنت به این معنی می باشد که شما می توانید این کانوپی را بدون اینکه کوچکترین آسیبی به آن برسد،بتوانید به صورت کامل باز وبسته نماید.چون در تعمیرات اساسی دیزل ژنراتور ها نیاز به باز نمودن قطعه ای از کانوپی ویا کل آن محتمل است.بنابراین در این گونه موارد به آسانی میتوان کانوپی سایلنت را از هم باز نمود وپس از اتمام کار دوباره اسمبل کرد.

ولی باید اشاره داشته باشیم که متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می شود که سازندگان به دلیل زمان بر بودن ساخت کانوپی ماژولار ،بیشتر صفحات کانوپی را به هم جوش می زنند.ومشخص است که در چنین مواردی امکان باز و بست و استفاده مجدد از کانوپی سایلنت وجود ندارد.

یک عامل دیگری هم که هست وباید در روند ساخت رعایت شود،میزان جفت بودن درب ها ورعایت فاصله انها از دیواره ها می باشد.در بیشتر موارد به علت دقیق نبودن برش ها وبی دقتی ور پروسه ساخت کانوپی این مشکل به وجود می آید که بعد از چند مورد جابه جایی واستفاده از درب ها به علت بالانس نبودن آنها تشدید می گردد.در شگا های زیر نمونه هایی از این موارد آورده شده است.

وهمین طور ریگلاژ نبودن درب های کانوپی سایلنت موجب می شود که رنگ درب در قسمت های تماس با بدنه دچار خوردگی گردد.وهمین طور در صورت جفت نشدن کامل درب های کانوپی سایلنت صدای دیزل ژنراتور از همان قسمت ها خارج خواهد شد.

• رنگ کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور

از دیگر عوامل مهمی که تاثیر زیادی بر عمر ودوام کانوپی سایلنت دارد ،رنگ کانوپی سایلنت می باشد.به کار بردن رنگ پودری کوره امروزه بهترین گزینه ممکن می باشد.توجه داشته باشید که بهغیر از کانوپی سایلنت ،شاسی دیزل ژنراتور نیز از رنگ کوره بهره مند شود.این مسئله موجب مقاومت دستگاه در مقابل خوردگی ،زنگ زدگی در مجاورت باران ویا نقاط مرطوب می شود.شرکت های انگشت شماری قادر می باشند که تمام قسمت های دیزل ژنزاتور را به خصوص قسمت شاسی را با استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک کوره ای رنگ آمیزی نمایند.

آن دسته از شرکت هایی که از داشتن سالن رنگ کوره محروم می باشند ،اغلب از رنگ های متفرقه استفاده می نمایند.وقیمت این رنگ ها بسیار کم هزینه تر از رنگ های استاندارد پودری کوره ای در می آید.وهمین طور دوام وعمر آنها در برابر شرایط محیطی بسیار کم می باشد.

مشخصات عمومی دیگر کانوپی دیزل ژنراتور سایلنت

کلید ها وقفل های دست رسی به دیزل ژنراتور:از موارد دیگری که باید هنگام تولید کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور به آن دقت شود؛جنس و کیفیت قفل های به کار رفته در آن می باشد.عموماَ به طور کلی قفل های تماما فلزی نسبت به سایر قفل ها در اولویت قرار دارند.

داشتن قلاب تک نقطه ای جهت سادگی در جابه جایی:وجود قلاب تک نقطه ای از عوامل کمک کننده در جا به جایی دستگاه از یک محل به محل دیگر می باشد.این امر موجب راحتی در جابه جایی در مقایسه با قلاب چهار نقطه ای می شود که بر روی دیزل ژنراتور های قدیمی تر متداول بوده است.

کلید Stop اضطراری:تعبیه کلید استپ اضطراری بر روی بدنه کانوپی سایلنت موجب سرعت در خاموش نمودن دیزل ژنراتور مخصوصا در مواقع جساس خواهد شد.باید اشاره کنیم که دیزل ژنراتور ها در حالت عادی چند صانیه بعد از فرمان خاموش ،خاموش خواهد شد.نصب کلید استپ اضطراری بر روی کانوپی سایلنت موجب خواهد شد که دیگر نیاز نباشد که شما درب دستگاه را در مواقع ضروری مجبور شوید که باز نمایید.

به کار بردن سیل پلاستیکی:تمام قطعات الحاقی به کانوپی سایلنت شامل کیلید استپ اضطراری وقفل ها و…از جمله مواردی می باشند که باید در زیر آنها حتما از سیل پلاستیکی استفاده نمود.این مسئله موجب سیل شدن بیشتر کانوپی سایلنت وهمین طور مقاومت در برابر نفوذ آب به دیزل ژنراتور می شود.

علت ساخت کانوپی های سایلنت بدون کیفیت چیست؟

این مسئله علاوه بر نداشتن دانش فنی و زیر ساخت های تولیدی در امر کانوپی سایلنت بعضی وقت ها به علت کاهش هزینه های مواد مصرفی مانند ورق های فلزی ،رنگ مصرفی ،طولانی شدن پروسه ساخت و ساز و…عمدا صورت می گیرد.اساسا ساخت کانوی سایلنت دارای تکنولوژی چندان پیشرفته ای نمی باشدوچیزی که در برخی موارد موجب این ضعف می شود ؛کاستی هایی است که به طور آگاهانه و صرفاٌ به دلیل کاهش هزینه ها صورت می گیرند.

اتاق استاندارد تست دیزل ژنراتور سایلنت وروش تست آن

بعد از نصب کانوپی سایلنت بر روی دیزل ژنراتور و سایلنت نمودن آن دستگاه باید در یک شرایط استاندارد آن دستگاه را تست کرد.واین اتاق یعنی اتاق تست دیزل ژنراتور ستیلنت ،سالنی پوشیده از عایق های صوتی جاذب صدا است ونام علمی این عایق های آکوستیک Hemi-Anechoic chamber می باشد.

باید بگوییم که ساختار عایق های صوتی جاذب صدا و جنس دیزل ژنراتورسایلنت موجب می شود که بازگشت صدا از دیواره های اتاق تست سایلنت به کمترین مقدار ممکن برسد،بنابراین در اتاق تست سایلنت تنها صدای اصلی ومستقیم دستگاه ضبط و بررسی خواهد شد.روشن است که میزان صدای دستگاه در محیط تست کمتر از میزان صدای دستگاه در سایر حالات وفضاهای بسته خواهد بود.

اتاق تست دیزل ژنراتور سایلنت

بعد از فراکیری دیزل ژنراتور سایلنت در این فضا و روشن نمودن آن ،مقدار صدا در فواصل m1 وm7 به وسیله دستگاه سنجیده وثبت می شود.

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۱۸ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

ساختمان و ساختار موتور دیزل

ساختمان و ساختار موتور دیزل


ساختمان و ساختار موتور دیزل و تعریف دقیق از موتور دیزل : در تعریف این موتور دیزل ها باید بگوییم که این نوع موتور هم گونه ای از موتور های درون سوز است که برای ایجاد حرکت در این موتور ها از چرخه دیزل استفاده می شود. استفاده از احتراق در اثر تراکم در این موتور ها شاید بزرگ ترین تفاوت بین سایر موتور ها است. عمل انفجار در این دیزل ژنراتور ها به هیچ وجه صورت نمی گیرد ، در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن مخلوط سوخت و هوا در موتور دیزل متراکم می شوند بر خلاف موتور های بنزین سوز دور اصلی این موتور دیزل ۱۰۰ دور دقیقه محسوب می گردند.

در زیر نمونه ای از ساختار دیزل رو مشاهده می کنید :

ساختار موتور دیزل

در یک تعریف ساده تر درباره موتور دیزل این که این نوع موتور نوع گسترده ای از موتور هایی است ماده سوختنی را بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند شعله ور سازند را موتور دیزل می گویند برای شعله ور ساختن سوخت در این موتور ها معمولا از حرارت های بالایی استفاده می شود. نحوه انجام کار به این ترتیب است که با بالا بردن دمای اتاقک احتراق و پس از این که به اندازه کافی دما بالا تر رفت در این عین ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. دو عامل حرارت و اکسیژن مهم ترین عواملی هستند که برای سوزاندن یک ماده سوختی حتما به آن ها نیاز است.

از طریق مجاری ورودی موتور است که اکسیژن درست وارد محفظه سیلندر موتور می شود و بعد از آن است که به وسیله پیستون فشرده می شود. در واقع شدت این فشردگی به قدری سریع و زیاد است که این حرکت و فشرده سازی باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می شود. و به این ترتیب ماده سوختنی که همان عامل سوم است به گرما و سپس اکسیژن افزوده می شود که به ترتیب بعد از آن سوخت شروع به شعله ور شدن می کند و منجر به حرکت در موتور دیزل می گردد.

نکته مهم درباره این موتور دیزل که این موتور هم مثل سایر موتور های احتراق داخلی بر مبنا های مختلفی قابل طبقه بندی هستند. درباره تقسیم بندی موتور دیزل بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل می توان که به چهار زمانه تقسیم بندی کرد و اگر آن را بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار است بیان کرد. و بر حسب تعداد سیلندر و شکل قرار گیری سیلندر ها و بر این اساس است که به دو نوع موتور دیزل خطی و موتور دیزل V یا موتور دیزل خورجینی تقسیم بندی می کردند.

لیست دقیق قیمت انواع موتور تک دیزل را می توانید در بخش زیر مشاهده کنید : قیمت موتور دیزل

ساختار موتور دیزل  :

تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت است که ساختار موتور دیزل با موتور های اشتعال جرقه ای متفاوت می شود. درباره موتور های دیزل و موتور های اشتعال جرقه ای باید بگوییم که میان این موتور ها ساختار های بسیار مشابهی وجود دارد و تنها تفاوت در این موتور ها شکل ساختمانی آن ها و قطعات آن ها است که در موتور دیزل وجود دارد که این موارد در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد.

  • پمپ انژکتور
  • انژکتور ها
  • فیلتر های سوخت
  • توربو شارژر

پمپ انژکتور :

این قطعه در این پمپ وظایفی بسیار مهمی از قبیل تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.

انژکتور ها :

مهم ترین علت تولید احتراق است که این سیستم هم در موتور باعث پودر شدن سوخت و گاز بندی اتاقک احتراق می شوند.

فیلتر های سوخت :

جدا سازی مواد اضافی و خارجی از سوخت در این قسمت که اتفاق می افتد.

لوله های انتقال سوخت :

جنس این لوله ها باید که حتما در برابر شعله بسیار مقاوم و غیر قابل اشباع باشد تا به این ترتیب بتواند که در برابر فشار پایداری کامل را داشته باشد.

توربو شارژر :

با این سیستم هم هوای ورودی به سیلندر موتور افزایش پیدا می کند.

درباره تقسیم بندی این نوع موتور ها باید بگوییم که بر اساس نحوه کار کردن موتور دیزل ها این نوع به دو دسته موتور های چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند از همین رو چهار عمل اصلی در هر دوی این موتور ها انجام می گردد.

این چهار عمل اصلی عبارتند از :

  • مکش یا تنفس
  • تراکم یا فشار
  • کار یا انفجار
  • تخلیه یا دود
اما بسیار ممکن است که بر حسب نوع موتور دیزل تمامی این مراحل به شکل مجزا و یا هم به صورت توام انجام بگیرند
+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۱۴ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی


پمپ آب خانگی یا پمپ تقویت فشار  , قیمت انواع پمپ تقویت فشار , مرکز خرید پمپ خانگی در تهران , بهترین نوع پمپ تقویت فشار برای آپتارتمان , راهنمای خرید پمپ خانگی : همان طور که از اسمش مشخص است از این پمپ برای تقویت فشار آب در ساختمان ، آپارتمان و ویلا ها به کار گرفته می شود. مهم ترین عواملی که در انتخاب پمپ خانگی موثر می باشند عبارتند از :

  • متراژ واحد
  • تعداد شیر ها
  • تعداد طبقات

پمپ های خانگی مختلفی هستند که با توجه به مواردی که گفته شد این پمپ ها برای استفاده در ساختمان و یا خانه مورد نظر انتخاب می شود نمونه این پمپ ها عبارتند از : پمپ با مخازن انبساط یا پمپ با کلید اتوماتیک و یا بوستر پمپ .

پمپ تقویت فشار

لیست قیمت انواع پمپ : قیمت پمپ

انواع پمپ آب خانگی

  • بوستر پمپ خانگی
  • پمپ جتی خانگی
  • پمپ سانتری فیوژ خانگی
  • پمپ بشقابی خانگی
  • پمپ خانگی با مخزن انبساط
  • پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی

همان طور که گفتیم در انتخاب پمپ های خانگی عوامل متعددی می توانند که موثر می باشند که ما در این بخش به ان ها می پردازیم.

  • متراژ دقیق واحد
  • تعداد طبقات آپارتمان
  • میزان مصرف آب
  • تعداد شیر های آب

جهت تقویت فشار آب و برای رفع فشار کند و یا کم آب معمولا انتخاب صحیح موتور پمپ آب خانگی یا الکترو پمپ خانگی کاملا مشکل مصرف کننده ها را بر طرف می کند.

پمپ خانگی بی صدا یا پمپ خانگی کم صدا

یکی از اشتباهاتی که ممکن است تا در موقع خرید پمپ کنید این است که میان جمله پمپ بی صدا و با صدا بمانید باید در این باره بگوییم که این جمله یک واژه ای غلط و یک راه کار برای فروش نوعی خاصی از پمپ ها است زیرا که در حال حاضر در بازار تمامی پمپ ها دارای صدا هستند و استفاده از این اصطلاح در بازار کاملا اشتباه است. در خرید پمپ بسته به نوع و مدل و برند پمپ ، ممکن است تا میزان صدا نسبت به سایر پمپ ها متفاوت باشد.

کاربرد پمپ آب خانگی

مهم ترین کاربرد این پمپ ها در مصارف خانگی برای این موارد است :

  • برای بالا بردن فشار آب های ساختمان ها و آپارتمان های چند واحدی
  • تقویت فشار آب خانگی
  • تنظیم پمپ خانگی

درباره الکترو پمپ های آب خانگی باید این نکته را در نظر داشته باشید که این الکترو پمپ ها دو دسته هستند

  • الکترو پمپ های افزایش فشار آب
  • الکترو پمپ های آب در گردش

الکترو پمپ های افزایش فشار آب : الکترو موتور پمپ ۳۰۰۰ دور

الکتروپمپ های آب در گردش ( سیرکولاتور یا پمپ های برگشت آب گرم ) : الکترو موتور پمپ ۱۵۰۰ دور ، استفاده در یک مدار بسته مثل شوفاژ خانه ها برای به گرداندن آب گرم در الکترو موتور ها هر چه که دور الکترو موتورتند تر و بیشتر باشد در این صورت میزان فشار و صدای تولیدی هم به نسبت بیشتر می شود.

سه روش برای اتوماتیک کردن افزایش فشار پمپ وجود دارد که این سه روش عبارتند از :

  1. برای پمپ سه فاز استفاده از تابلو فرمان ( احیانا اینورتر )
  2. استفاده از کلید دیجیتال و یا ست کنترل
  3. استفاده از منبع تحت فشار

پمپ خانگی با مخازن انبساط

این نکته را در پمپ های خانگی در نظر داشته باشید که تعداد دفعات سرویس کردن و کنترل در پمپ خانگی با مخزن انبساط آن بیشتر از دیگر مدل ها است. بسته به مصرف آب خانگی در این نوع پمپ اندازه منبع انبساط ارتباط مستقیم دارد. پنج راهی و کلید اتوماتیک ، درجه و منبع انبساط از مهم ترین اجزای این پمپ ها هستند که می توان به اشاره نمود.

بیشتر بدانید : پمپ آب

پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

این پمپ نسبت به پمپ خانگی با منبع انبساط نسبتا هزینه بسیار کمتری را دارد طرز استفاده از پمپ خانگی با کلید اتوماتیک این طور است که در این نوع پمپ باید میزان باز و بسته شدن شیر را هم باید مد نظر قرار داد زیرا که با هر دور باز و بسته شدن شیر کلید اتوماتیک استارت زده و پمپ شروع به کار می کند پس در صورت مصرف بیشتر بهتر است تا از خرید و استفاه این نوع پمپ حتما صرف نظر کنید.

بوستر پمپ خانگی

این پمپ یعنی بوستر پمپ خانگی جایگاه مهمی را در صنعت دارد و این هم به دلیل هزینه نگهداری کم و با صرفه بودن آن است که از این پمپ معمولا در اکثر مجتمع های مسکونی و مراکز بزرگ تفریحی، اداری و مسکونی استفاده می شود. الکترو پمپ ، فشار سنج ، تابلو کنترل ، اینورتور در واقع از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ خانگی هستند

نکات پس از خرید پمپ آب خانگی

  • حتما منبع دیافراگمی با حجم بالاتر را برای افزایش طول عمر پمپ خودتان تهیه نمایید.
  • این که لوله ها از هر گونه فشاری آزاد باشند مهم است پس بهتر است تا وزن لوله ها را طوری مهار نمایید و که هیچ فشاری روی لوله های پمپ زمینی به عنوان تکیه گاه وزن لوله های سیستم لوله کشی نباشد.
  • رعایت مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان این که اتصال پمپ به انشعاب اصلی آب شهری غیر مجاز است، در این صورت باید برای نصب پمپ از لوله اصلی آب شهری جدا و در محلی غیر از آن و توسط شیر یک طرفه به سیستم آب شهری اتصال یابد.
+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۱۱ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

مزایای بوستر پمپ های چند گانه

مزایای بوستر پمپ های چند گانه


مزایای بوستر پمپ های چند گانه  : معمولا از این نوع پمپ ها برای زمانی که نیاز به پشتیبانی است و همچنین برای مکان هایی که فراهم سازی آب در آن یک امر حیاتی و ضروری است از مجموعه بوستر پمپ های چندگانه استفاده می شود بیشتر این استفاده برای زمانی است که وجود پمپ فعلی هم پاسخ گوی نیاز مصرف کننده نباشد برای همین وجود تعداد متعددی پمپ به مصرف کننده این اجازه را می دهد تا راه های زیادی را برای استفاده و بهره وری از آن ها داشته باشد.

مزایای بوستر پمپ های چند گانه

چنانچه پمپ اصلی در وضعیتی باشد که کار نکند و یا این که همراه با پمپ اصلی یک پمپ کمکی با همان وظایف مورد استفاده قرار گیرد در این صورت بوستر این امکان را فراهم می کند تا تعداد بیشتری از یک پمپ عموما در مکان های مسکونی و تجاری و یا مکان هایی که بیشتر از یک یا دو پمپ با هم از طریق تخیله مشترک وصل می شوند.

لیست قیمت انواع بوستر پمپ را در لینک زیر ببینید : قیمت بوستر پمپ

در واقع کاهش توان مصرفی از مزایای اصلی بوستر پمپ ها می باشد و میزان حداکثر دبی مصرفی را بدین شکل که اگر دبی مصرفی از دبی پمپ اول بیشتر باشد، پمپ دوم وارد مدار شده تنظیم می کند. برای یک ساختمان مسکونی در واقع میزان فشاری که برای بوستر پمپ در نظر گرفته می شود بدین صورت می باشد:

  • هد کلی بوستر پمپ بر اساس متر ستون آب = ارتفاع ساختمان+۱۰+ افت اتصالات و لوله
  • برای هر نفر دبی مصرفی ۲۵۰ لیتر در ۲۴ ساعت در نظر گرفته می شود.

کنترل سرعت در بوستر پمپ ها

معمولا برای استفاده از این امکان سرعت متغییر در بوستر پمپ ها بکار برده می شود. در این نوع متغییر ها تنظیم سرعت پمپ ها باید با نوع کارکرد پمپ ها انطباق داشته باشد. سرعت نقش اصلی را در کنترل و در رسیدگی پمپ ها به درخواست های متعددی است که صورت می گرد خاموش و روشن شدن پمپ براساس نیاز است اما مهم ترین کار پمپ تلاش برای تامین تقاضای اصلی مصرف کننده است.

در این میان برای کنترل دور از اینورتر از مدل های سرعت ثابت که تحت کنترل مقدار سوئیچ فشار هستند و نسبت به سایر موارد هم کمی ارزانتر از مدل های معادل سرعت متغییر هستند استفاده می شود که در این نوع پمپ ها دور پمپ را با تغییر فرکانس تغییر می دهد. پس به این ترتیب که از پرشر سوییچ در بوستر پمپ های دور ثابت و از پرشر ترانسمیتر در بوستر پمپ های دور متغیر استفاده می شود.

پیکربندی مدل های مسئولیت | اضطراری

پیکربندی مدل های مسئولیت / اضطراری در واقع بهترین نوع پیکر بندی در میان انواع مدل های پیکربندی می باشد معمولا از این سیستم ها برای درخواست هایی که نیاز دارند مجموعه بوستر پمپ ها در هر زمانی در حال کار باشند استفاده می شود مکان هایی مثل بیمارستان ها یا مکان های مسکونی . . .

در واقع هنگامی که پمپی از کار بیفتاد این پمپ های اضطراری هستند که جایگزین می شوند که این نوع پیکربندی می تواند جایگزین مناسبی برای پمپ های خراب باشند. در صورتی که شما مجموعه پمپی را انتخاب کرده باشید که دارای پمپ اضطراری می باشد شما در این صورت به یک پمپ باید اجازه دهید تا بیشترین مسئولیت را بر عهده بگیرد و این مجموعه در واقع به پمپ های اضافی و اضطراری این اجازه را دهد که در صورت نیاز و یا در صورتی که پمپ اصلی از کار افتاد این پمپ ها را جایگزین آنها کند.

پیکربندی مدل های مسئولیت | کمکی

پیکربندی مدل های مسئولیت / کمکی در واقع این نوع مدل ها از پیکر بندی این اجازه را می دهد تا پمپ های چندگانه به طور همزمان کار کنند و این در حالی است که برای رسیدن و اجرای یک مسئولیت کار می کنند. از مزایای این نوع بیشتر در خواست برای جاهایی است که در آن نوسانات بیشتری اتفاق میفتد و برای این که هم افزایش یا کاهش تقاضا در آن اتفاق می افتد از لحاظ اقتصادی تقسیم کار پمپ وظیفه ( مسئولیت ) اگر بین دو پمپ تقسیم شود کاهش خواهد یافت.

حالت پیکر بندی کمکی را در مجموعه بوستر پمپ انتخاب نمایید و این سیستم شروع به کار کند نصف بیشترین میزان جریان در پمپ وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد با این حال می توانید که آن را در فشار مداوم نگه دارید.

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۰۸ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

کمپرسور های نوع روتاری

کمپرسور های نوع روتاری


کمپرسور های نوع روتاری |  Compressor Rotary : در کمپرسورهای نوع روتاری عمل بالا بردن انرزی سیال (بالا بردن فشار گاز ) بر عکس کمپرسورهای گریز از مرکز با هل دادن از طریق حرکت چرخشی ،گاز از طرف ورودی (که حجم بیشتری دارد) به طرف خروجی (که به تریج حجم کم می شود) صورت می گیرد وبا توجه به ساختمان داخلی کمپرسور در چند دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  1. کمپرسورهای نوع لوبLobe compressor
  2. کمپرسورهای نوع لوب مارپیچیHelical Lobe Compressor
  3. کمپرسور های نوع تیغه لغزشیSliding Vane Compressor
  4.   کمپرسور های نوع رینگ مایعLiquid Ring Compressor

 

کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری

کمپرسورهای نوع لوب

در کمپرسور های نوع لوب گاز از قسمت ورودی Suction وارد کمپرسور شده وبا حرکت چرخشی Lobe ها که به وسیله الکتروموتور به آن ها داده می شود ودر جهت خلاف همدیگر می چرخند گاز حبس شده بین رتورها و بدنه کمپرسور را به سمت راهگاه خروجی Discharge کمپرسور که به تدریج حجم آن در حال کم شدن می باشد،می راند.

این لوب ها به شکلی طراحی می شوند که هنگام چرخش همواره کمترین فاصله بین آن ها وبدنه وجود داشته باشد.واگر هم این فاصله به هر دلیلی افزایش پیدا کند ،می تواند موجب نشت گاز فشرده شده شود.وبه علت وجود اختلاف فشار دوباره وارد مراحل فشار پایین سیلندر Low Pressure شود که می تواند موجب نشتی های داخلی و کم شدن فلو و فشار کمپرسور گردد.

با توجه به تعداد Lobeهایی که روی یک رتور قرار می گیرد این نوع از کمپرسور ها در انواع گوناگونی مانند دولوب Double Lobe وسه لوب Trial lobe وهمین طور لوب مارپیچی ساخته ومورد استفاده واقع می شوند.باید توجه کرد که هرچه که تعداد لوب ها افزایش پیدا کند راندمان کمپرسور نیز افزایش خواهد یافت که به طبع ان هزینه و دقت ساخت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کمپرسورهای نوع لوب مارپیچی Helical Lobe Compressor

با دقت در شباهت رتور این نوع از کمپرسورها به پیچ در اصطلاح به این نوع از کمپرسورها ؛کمپرسورهای نوع پیچی یا Screw Compressor نیز می گویند.وروش کار آنها بر پایه حبس شدن گاز بین لوب های مارپیچی که به صورت نر وماده در داخل هم می چرخند وبدنه (سیلندر ) است.وحرکت دورانی Screw ها موجب جلو راندن گاز (مانند چرخ گوشت) از مسیر ورودی تا خروجی می گردد.که هر چه قدر که گاز به مسیر خروجی کمپرسور نزدیک تر می شود انرژی بیشتری دریافت کرده وبا کاهش حجم ان فشارش افزایش خواهد یافت.

به وسیله الکتورموتور واز طریق چرخ دنده هایی که در قسمت انتهایی محور قرار دارد Timing Gear ،حرکت چرخشی Screwها به رتور دیگر منتقل می شود و موجب می شود رتور ها در خلاف جهت همدیگر بچرخند.جته پیشگیری از نشتی های داخلی باید همواره فاصله کمی بین Lobe ها و محفظه هایی که Lobeها در آن حرکت می کنند Cylinder وجود داشته باشد.که چون طول این رتور ها زیاد است پس امکان کم کردن این فاصله ها با دشواری مواجه است.در برخی از انواع این کمپرسورها برای اینکه از تماس مستقیم قطعات ثابت ومتحرک جلوگیری کنند با ایجاد یک فیلم نازک روغن روانکاری که همراه گاز وارد کمپرسور می شود از تماس و اصطکاک قطعات ثابت ومتحرک جلوگیری می کنند.

برای پایه این نوع کمپرسور ها در دو دسته زیر طبقه بندی می شوند:

  1. کمپرسورهای نوع بدن روغنی /Oil Free Compressor
  2. کمپرسورهای نوع روغنیOil Compressor

به علت کمتر بودن فاصله بین قطعات ثابت ومتحرک (رتورها وسیلندر) ،در کمپرسورهای نوع روغنی ،به گازی (هوایی) که وارد کمپرسور می شود روغن تزریق می کنند تا یک فیلم روغن بین قطعات ثابت ومتحرک به وجود آید.واز تماس قطعات با هم جلوگیری کند که روغن تزریق شده دوباره در بخش خروجی کمپرسور از گاز ویا هوای خروجی به وسیله سیستم های جدا کننده روغن وگاز Separator جدا می گردد.ودوباره وارد سیکل اصلی خود جهت روغن کاری قطعات می گردد وبرخی مواقع هم نیاز به اضافه کردن روغن به داخل مخزن می باشد.

کمپرسور های نوع تیغه لغزشی Sliding Vane Compressor

در کمپرسورهای نوع تیغه لغزشی رتوربه صورت خارج از مرکز در داخل سیلندر casing قرار می گیرد وبه وسیله حرکت چرخشی تیغه های Vane نصب شده روی آن موجب ورود سیال از بخش Suction به داخل کمپرسور وحبس شدن آن بین تیغه ها و بدنه می گردد.وبه وسیله حرکت دورانی پره ها به قسمت خروجی کمپرسور رانده می شود که هر قدر که به بخش ورودی نزدیک تر می شود حجم بین تیغه ها وبدنه به تدریج کم می شودوباعث افزایش فشار گاز می گردد.

در کمپرسورهای تیغه لغزشی نیز باید فاصله بین بدنه وتیغه ها در حد مینیم تنظیم شودتا موجب برگشت هوا وایجاد نشتی داخلی نگردد.در کمپرسورهای نوع تیغه لغزشی vane ها یا تیغه ها عمل راندن گاز را انجام میدهند.و اغلب آب بندی بین تیغه ها وسیلندر با استفاده از نیروی گریز از مرکز ناشی از حرکت دورانی تیغه ها که موجب چسبیدن تیغه ها در جداره داخلی سیلندر می گردد ،انجام می شود.اما در برخی از انواع این کمپرسور ها که دور انها پایین می باشد برای تماس مداوم بین vane ها و Casing فنرهایی نیز در زیر تیغه ها نصب می گردد که می تواند به نیروی گریز از مرکز کمک کند تا کار آب بندی داخلی هم بهتر انجام شود.

برای کم کردن اصطکاک بین Vane ها و بدنه ،در کمپرسورهای با سایزهای بالاتر ،نیاز به روغن کاری می باشد که اغلب با تزریق مقداری روغن در قسمت ورودی کمپرسور به گاز این کار را انجام می دهند.

کاربرد این نوع از کمپرسور ها بیشتر در شرایط فشارهای پایین و دورهای کم و فلوهای متوسط می باشد.

چون این نوع از کمپرسورها دارای طول عمر بالا و وسر و صدای کم می باشند بنابراین از این نوع کمپرسورها در یخچال های قدیمی به وفور استفاده شده است.
در برخی از انواع این کمپرسورها جهت کاهش بار های شعاعش روی یاتاقان ها وافزایش طول عمر آنها ،بدنه پمپ به شکل دوراگاهی درست ممی شود که موجب متعادل شدن فشار اطراف رتور ونهایتاً بالانس نیروهای شعاعی روی رتور می گردد.

کمپرسورهای نوع رینگ مایع Liquid Ring Compressor

طراحی بدنه این نوع از کمپرسورها به شکل تخم مرغی Egg Shaped می باشدوپره های آن از نوع فنجانکی Cupped Blade درست شده است.کمپرسورهای نوع رینگ مایع اغلب برای سیالات دو فازی (گاز همراه با مایع) به کار برده می شوند.از مهمترین موارد کاربرد آنها در پالایشگاه ها در سیستم مشعل Flare که همواره مقدار مقداری مایعات گازی همراه گاز وجود دارد ؛می باشد.باید بگوییم که در این نوع از کمپرسور ها عمل آب بندی داخلی به وسیله دیواره هایی از مایع که داخل کمپرسور ریخته می شود وبین رتور وبدنه قرار می گیرد وتوسط نیروی گریز از مرکز انجام می شود.

آن نوع از مایعی که برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به نوع گاز کمپرسور دارد.اما اغلب از آب که یک مایع ارزان قیمت می باشد برای این کار استفاده می کنند.پیش از راه اندازی کمپرسور در ابتدا در داخل ان مایع مناسبی ریخته می شود وسپس اقدام به راه اندازی آن می نمایند.هنگامی که کمپرسور ساکن می باشد مایع در قسمت ته بدنه می ماند وزمانی که حالت چرخش قرارگرفت در اثر نیروی گریز از مرکز مایع به سمت بیرون Casing پرتاب می گردد وبا ایجاد یک دیواره آب کار آب بندی و جلوگیری از فرار گاز فشره شده انجام می شود.

در بخش نزدیک به مرکز رتور چهار عدد کانال Stationary Port Chamber قرار گرفته که دو تای از ان ها به مسیر ورودی گاز مربوط می شود ودو تای دیگر هم مربوط به مسیر خروجی گاز می باشند.که با چرخش رتور گاز وارد راهگاههای ورودی می شودوبا حرکت چرخشی رتور گاز حبس شده بین تیغه ها ودیواره مایع وشکل بدنه کمپرسور موجب کی گردد که فشار دیواره مایع گاز را فشرده کند وان را به سمت مسیر خروجی کمپرسور از طریق Stationary Port Chamber هدایت نماید.

در کمپرسورهای نوع رینگ مایع به طور هم زمان گاز ومایع وجود دارد برقرار است ومایع داخل کمپرسور هم زمان هم کاز آب بندی وهم کار روانکاری را انجام می دهد.لازم به استفاده از روغن ماری خارجی نمی باشدوتنها نیاز این نوع کمپرسور اضافه نمودن مایع داخل casing است که به احتمال زیاد مقداری از آن با گاز خروجی از کمپرسور با آن خارج می گرددکه باید بگوییم که در مراحل خروجی کمپرسور به وسیله Separator مخصوص جوا می گردد مایعی که برای آب بندی استفاده می شود اغلب یک مایع ارزان قیمت مانند اب می باشد که بایست ذرات ناخالص و جامد ان جدا شده باشد.

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۰۵ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)

کمپرسورهای دینامیکی

کمپرسورهای دینامیکی


کمپرسورهای دینامیکی /Dynamic Compressors , کمپرسورهای دینامیکی , قیمت کمپرسورهای دینامیکی , نحوه عملکرد کمپرسورهای دینامیکی , مرکز خرید و فروش کمپرسور دینامیکی در تهران : در این مدل از کمپرسور ها عملیات بالا بردن فشار گاز توسط حرکت دینامیکی با سرعتی که به وسیله پره های دوار کمپرسوربه گاز وارد می شود موجب بالا بردن انرژی جنبشی گاز می شوند که به وسیله ولوت ها یا دیفیورزها این انرژی جنبشی به انرژی فشاری تبدیل می شود.ومی توان این نوع از کمپرسور ها را نیز از لحاظ جریان گاز خروجی از پره ها در دو دسته زیر تقسیم بندی کنیم:

  1. کمپرسور های جریان محوری/ Axial Flow
  2. کمپرسورهای جریان شعاعی /Radial Flow
کمپرسور دینامیکی

کمپرسور دینامیکی

لیست قیمت انواع کمپرسور را در این بخش مشاهده کنید : قیمت کمپرسور

کمپرسور های جریان محوری/Axial Flow Compressor

اساس کار این نوع از کمپرسور ها بر پایه حرکت دادن گاز (هل دادن ) به وسیله پره های دوار نصب شده روی رتور می باشدو بیشترین کاربرد این نوع از کمپرسورها در توربین های گازی می باشد.ویا هم که برای جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به جریان وفلو زیاد گاز است.واغلب فشار خروجی آنها پایین ویا متوسط می باشد.

در داخل کمپرسور ،جریان گاز در جهت محوری Axial می باشدوبه غیر از پره های نثب شده روی رتور( پره های متحرک ) که وظیفه انتقال انرزی از رتور به سیال را عهده دار می باشند وبا محور می چرخند یک سری پره های ثابت دیگر نیز بر روی بدنه کمپرسور نثب گردیده است که به آنها پره های راهنما گفته می شود.که این پره ها به غیر از جهت دادن به سیال ،برای انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر وظیفه تبدیل انرژی جنبشی به انرژی فشاری را نیز عده دار می باشند.در این نوع از کمپرسور ها افزایش فشار به این شکل صورت می گیرد که گاز به صورت آهسته از فضای باز (سطح مقطع زیاد) به فضای تنگ تری رانده می شود وموجب کم شدن حجم وافزایش فشار می شود.

کمپرسور های جریان شعاعی /Radial Flow Compressor

کمپرسورهای جریان شعاعی بیشتر به کمپرسور های گریز از مرکز معروف می باشندواساس کار انها ،به کار بردن نیروی گریز از مرکز برای بالا بردن انرژی جنبشی گاز است.واین عمل به وسیله Vane های نثب شده روی پروانه به سیال اعمال می گردد.

در کمپرسورهای جریان شعاعی عامل اصلی انتقال انرژی ،پروانه کمپرسور Lmpeller می باشد که روی محور نصب می گردد و با آن می چرخد وبعد از وارد شدن سیال به چشمه پروانه Lmpller Eye روی تیغه های Vaneکه روی آن نصب می شود هدایت می گردد و بعد از قرار گرفتن در نوک پروانه به وسیله نیروی گریز از مرکز اعمال شده از پروانه جدا می گردد. و وارد محفظه اطراف آن Voloute یا Difuser می شود تا انرژی جنبشی دریافت شده به انرژی فشاری مبدل گردد.

خلأ به وجود آمده از پرتاپ سیال به طرف بیرون (در اثر سرعت گرفتن سیال) موجب جایگزینی دوباره سیال به نوک پروانه می شودوهمچنین باعث جریان یافتن مداوم سیال به کمپرسور و کسب انرژی از خارج شدن آن از مکپرسور می گردد.

با دقت در این مسئله که حرکت سیال در داخل کمپرسور به وسیله نیروی گریز از مرکز صورت می گیرد بایست دور کمپرسور به حدی بالا باشد تا بتواند سیال قرار گرفته در نوک پروانه را از پروانه جدا سازد.تا شرایط جایگزینی ذرات قبلی به جای آن فراهم شودودر غیر این صورت فشار و فلوی کمپرسور کاهش خواهد یافت که با دقت به سبک بودن گاز ها برای انرژی دادن به سیال نیاز به دور های بالا است(نسبت به مایعات ) همین طور به علت فاصله زیادی که بین مولکول های گاز ها وجود دارد تعداد Vaneهای نثب شده روی پروانه ها وهمین طور زاویه آن ها نسبت به پروانه های پمپ های گریز از مرکز بیشتر می باشد.دیفیورز ها ویا مجموعه Volute مانند کار آن ها در پمپ ها با زیاد کردن سطح مقطع عبوری جریان انرزی جنبشی به انرژی فشاری مبدل می کنند.

کاربرد کمپرسور دینامیکی بیشتر در صنایع می باشد ووآنها بیشتر برای فشرده کردن هوا وگاز های دیگر در حجم وفشار های گوناگون به کار برده می شوند.

+ نوشته شده در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت ۱۱:۰۲ توسط مهدی مقدم دسته : نظر(0)